Get Adobe Flash player

22 Listopada 2017
Imieniny obchodzą
Cecylia, Marek, Maur, Wszemiła
Do końca roku zostało 40 dni.
Zodiak: Skorpion

Klasa II gimnazjum w Sudetach

W dniach 22-23 maja 2017 roku, uczniowie klasy II gimnazjum wraz
z opiekunami p. Marią Górską , p. Aleksandrą Sarbinowską oraz
p. Hubertem Urbaniakiem wybrali się na 2-dniową wycieczkę w Sudety. Wyjechaliśmy o godz. 6:30 spod kościoła w Nieparcie. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od pobytu w Zamku Książ. W czasie zwiedzania usłyszeliśmy historię jego najsłynniejszych właścicieli - rodziny Hochbergów. Przewodnik opowiedział nam także o latach II wojny światowej, kiedy to zamek został skonfiskowany dla Rzeszy Niemieckiej. Byliśmy także
w palmiarni w Wałbrzychu. W czasie wolnym mogliśmy pozwiedzać teren. Wychodząc z budynku, na końcu ścieżki, mogliśmy podziwiać ściany palmiarni pokryte tufem wulkanicznym z Etny.

Następnym przystankiem naszej wycieczki był Walim, gdzie wybraliśmy się do sowiogórskich sztolni kompleksu Rzeczka. Pomimo towarzyszącego nam zimna (niskie temperatury, 5-7° !) wszyscy wsłuchaliśmy się
w opowieści przewodnika. Dowiedzieliśmy się, że podziemia w kompleksie Riese są pozostałością po jednym z najbardziej tajemniczych przedsięwzięć górniczych i budowlanych prowadzonych w czasie II wojny światowej przez hitlerowskie Niemcy w Górach Sowich. Była to dla nas doskonała lekcja historii.

Drugi dzień wycieczki rozpoczął się od pysznego śniadania. Gotowi na dalsze zwiedzanie, wyruszyliśmy do Muzeum Minerałów w Karpaczu. Po wyjściu z budynku mogliśmy podziwiać Śnieżkę. W pobliżu muzeum nasz przewodnik pokazał nam Krucze Skały, przy okazji mogliśmy zobaczyć pokaz  wspinaczki górskiej. Następnym punktem naszej wyprawy był Zamek Chojnik. W czasie wejścia na szczyt wszystkim dopisywał humor, chociaż wspinaczka okazała się nie lada wyzwaniem. Piękne widoki towarzyszyły nam na każdym kroku. Będąc już na zamku, była chwila odpoczynku i wysłuchaliśmy opowieści o Kunegundzie. Wspięliśmy się na wieże, gdzie podziwialiśmy góry, lasy, a  widoki zapierały dech
w piersiach.

Kolejnym celem naszej wycieczki był Wodospad Szklarki w Szklarskiej Porębie. Zmęczeni po całym dniu musieliśmy zregenerować siły
w jeleniogórskim McDonaldzie . Późnym wieczorem wróciliśmy do domów.

Wycieczka była doskonałą okazją do integracji naszej klasy. Do domu wróciliśmy bogatsi w nowe doświadczenia, oczywiście z deficytem snu, ale również z ogromnym apetytem na kolejne wycieczki.

Wstecz

Strona używa plików cookie. Przeczytaj nasza polityke prywatnosci privacy policy.